Střední škola, Základní škola,
Mateřská škola, Dětský domov
a Speciálně pedagogické centrum
Mladá Boleslav, příspěvková org.
Na Celně 2
Mladá Boleslav, 293 01
IČO: 70107114
Datová schránka: dn8xkp2
Posláním naší školy je speciálními výukovými a vzdělávacími prostředky a metodami umožnit výuku žákům s lehkou mentální retardací a směřovat k rozvoji klíčových kompetencí stanovených v Příloze Rámcového vzdělávacího programu pro základní vzdělávání. Výchovný a vzdělávací proces na naší škole se přizpůsobuje úrovni psychofyzického rozvoje žáků. Vzhledem ke značné variabilitě jejich schopností a dosažené úrovně vědomostí je nezbytné při jejich vzdělávání uplatňovat individuální přístup.
První stupeň zpočátku plní funkci adaptační a diagnostickou, postupně si žáci osvojují základy čtení, psaní a počítání. Důraz je kladen na tělesný rozvoj a kultivaci ve výchovných předmětech. Druhý stupeň je zaměřen na přípravu žáků k jejich profesnímu uplatnění a na výchovu k rodičovství. Specifikem vzdělávání na základní škole praktické je snížený počet žáků ve třídě. Tato skutečnost umožňuje učiteli využívat individuální přístup k žákům. Mnohonásobně více než na běžné škole zde platí zásada názornosti vycházející z manipulace s konkrétními předměty. Žáci jsou vzděláváni podle speciálních učebnic. Učební plán je koncipován tak, aby připravoval žáky na praktický život. Z předmětů speciálně pedagogické péče klademe důraz především na řečovou výchovu a zdravotní tělesnou výchovu. K praktické přípravě napomáhají i vhodně zařazené volitelné předměty.
V našem pojetí je škola místem, které má žáky motivovat, podporovat v nich pocit bezpečí, dávat jim možnost pozitivního prožívání a kvalitně je připravit na uplatnění v budoucí profesi. V souladu s tímto cílem jsme se rozhodli zařadit do učebního obsahu takové volitelné předměty, které mohou posílit praktickou přípravu našich žáků. Vždyť intelekt je pouze jednou ze složek lidské osobnosti a je otázkou, zda-li nejdůležitější. Život dává přednost samostatnosti, odpovědnosti a pracovitosti. Právě těmito hodnotami se mohou naši žáci vyrovnat žákům z běžné školy. Při provádění praktických a řemeslných dovedností mnozí z nich projevují vytrvalost a zručnost. Zaměření školy je tedy především praktické (předprofesní příprava, práce v domácnosti).
Náš vzdělávací program vychází z individuálních potřeb a zájmů dětí, z jejich osobních možností, z možností školy s přihlédnutím k tématickým výukovým plánům. Jednotlivé krátkodobé úkoly směřují k plnění dlouhodobých cílů. Našimi dílčími cíli v souladu s rozvojem klíčových kompetencí je rozvoj komunikačních schopností, kooperace, praktických dovedností, orientace v běžném životě.
Po | Út | St | Čt | Pá | So | Ne |
---|---|---|---|---|---|---|
28 | 29 | 30 | 31 | 1 | 2 | 3 |
4
1
|
5 | 6 | 7 | 8 | 9 | 10 |
11 | 12 | 13 | 14 | 15 | 16 | 17 |
18 | 19 | 20 | 21 | 22 | 23 | 24 |
25 | 26 | 27 | 28 | 29 | 30 | 1 |